מונקו

במונקו הייתי באביב לפני כמה שנים ביחד עם גיסתי ובת ה-13 שלי. זה היה טיול בנות קלאסי. הגענו למונקו מלינה בניס. טיילנו שבוע מהבסיס בניס ואחר כך עברנו לשלושה לילות בעיירה ואנס (Vence).

יש המונים את מונקו כאחת ממדינות האלפים. זה די מוזר כי האווירה בה מאוד ים תיכונית, אבל במונקו מתרוממים ההרים ממש מקו הים, ולכן הנוף של האזור מאוד מגוון. זהו אזור שיש בו הכול: נופי ים והר, עושר הניכר בעיקר בקו הים אבל גם פשטות ויופי של בנייה באבן בכפרים העתיקים מסביב. באזור הזה צרפת ואיטליה נפגשות, והפיוז'ן של שתי הענקיות האלה הוא בעל קסם רב.

מונקו קטנה והיא כמו צעצוע. אין בה שכונות פועלים והיא כולה מצוחצחת. כששוטטנו בה היה לי קשה לחוש את העתיקות שלה כי אין בה קירות מתקלפים. אבל למרות שהלב שלי נמצא במקומות שבהם רואים את הרבדים של החיים והשנים, מונקו בהחלט מעניינת.

העיר העתיקה יושבת במקום מאוד מיוחד, בנויה על גבי סלע הבולט אל תוך הים, ומשני צדדיו נמלים בתוך מפרצים עמוקים.

הרובע המודרני – מונטה קרלו, בנוי בצפיפות, בבנייה מדורגת של בתים רבי קומות על מדרון ההר התלול. מעניין לעבור בין סמטאות העיר העתיקה למונטה קרלו. השינוי המהיר יוצר את התחושה של "עיר לגו" – מעין קפסולה מדוגמת שיש בה את כל סוגי החלקים.

מונקו בת מאות רבות של שנים אבל התפתחה באופן מואץ במאה ה-19, ולכן יש בה הרבה ארכיטקטורה של אר-נובו.

מונקו מלאה בגנים. ביום טיול אחד אי אפשר לראות את כולם וצריך לבחור. כמו בכל מקום גם בה יש משמעות לזמן שמקדישים לה, לאפשרות לספוג ולהכיל יותר מגוון ועושר ממה שנראה במבט הראשון.

בגן האקזוטי
המבנה ההיסטורי של המוזאון האוקיאנוגרפי

טיילנו במונקו יום אחד מלא, וחזרנו באחד הערבים כדי לראות מופע בלט. אחרי המופע ראינו שוב את העיר בלילה. חזרנו לניס במונית, כי התחבורה הציבורית בין מונקו לניס נפסקת בשעה מוקדמת בימים של אמצע השבוע. הנסיעה במונית בלילה לא היתה זולה, ומצד שני, כשנוסעים בהרכב של כמה משתתפים והמחיר מתחלק בין כולם – זה גם לא נורא.

בנוסף, טיילנו יום אחד בטבע, בין העיירה לה טורבי לכפר המפורסם אזה במסלול יפהפה, וראינו את מונקו מלמעלה. היא נראתה קטנה ועל המדרון שמעליה בצבצו אינסוף כתמים תכלכלים של ברכות שחייה. הבתים האמידים האלה עם הברכות הם חלק מצרפת, והמראה המחיש עד כמה מונקו היא בועה קטנה.

אפשר לטייל באזור עוד הרבה מעבר לכך. האזור הזה עשיר באינסוף אפשרויות.

הקודם
הבא

הפוסט שכתבתי על מונקו (כאן למטה) הוא אישי מאוד, ואינו עוסק במונקו בלבד. לכן מצאתי לנכון להוסיף תיאור של העיר בנפרד. אתם בהחלט מוזמנים לקרוא, ומי שיגיע עד סופו ימצא גם מידע על כל המקומות שבהם היינו.

במעבר חד – פוסט אישי המתאר מעבר בין עולמות ועוד

בין שארם א-שייח למונטה קרלו

אני שוחה בכל הכוח. שונית האלמוגים קרובה, אולי רק מטר או שניים ממני, אבל אני לא מצליחה להתקרב אליה. אני עם מסכת צלילה ושנורקל, שקועה במאמץ ולא שומעת את הקולות מסביב.