לפעמים מותר להשתולל

מנפלאותיו של פס הרכבות

לפני כמה שנים טיילתי עם אחותי ביפן. לקראת הנסיעה חישבנו ומצאנו שמשתלם לנו לקנות פס רכבות למרות שהתכנית שלנו צנועה יחסית מבחינה גאוגרפית, קוהרנטית מאוד ואינה יומרנית.
.
יום אחד פגשנו בדרכנו ישראלי שסיפר שהוא נמצא במלון בטוקיו וגם הוא קנה פס רכבות למרות שהוא בחר ללון בעיר. כל יום הוא יוצא ממלונו בטוקיו, נוסע ברכבת למקום אחר ביפן ובערב הוא שב, כמו האוטו של תנובה. וכך הוא הגיע באחד הימים אפילו להירושימה הרחוקה מטוקיו בלמעלה מ-800 ק"מ.
.
הלסת שלנו נשמטה. לנסוע מרחק כזה פעמיים ביום אחד נראה לי ממש טירוף. יש הרבה מה לראות בהירושימה ובסביבתה ומה כבר אפשר להספיק בזמן כל כך מוגבל? אבל לאחר מחשבה ירד לי איזה אסימון. 
נסיעה ברכבת שונה באופיה מנסיעה ברכב. ברכבת יש יותר מקום לרגלים, אפשר לקום ולהימתח או לגשת לשירותים, החלון רחב ידיים וניתן לנסוע מרחקים גדולים יחסית מבלי להתענות. כשיש פס רכבות המחיר למרחק 800 ק"מ זהה למרחק 50 ק"מ, ולכן ניתן לפעמים להשתולל ולהגשים חלום רחוק.
.
אני לא מציעה לטייל כך כשיטה, אבל לפעמים, כשקונים פס רכבות, ניתן ואף מומלץ קצת להתפרע ולהרחיק נדוד. כשאתם מתכננים שימו לב לזמן הנסיעה הצפוי והאם לוח הזמנים מותיר לכם מספיק זמן לראות וליהנות. הזמן הוא פרמטר חשוב יותר מהמרחק. 
ינואר 2022
הירושימה
טירת הירושימה