איך זה שמחירי הלינה קפצו פתאום?

יש אנשים שמחפשים בנרות כל חגיגה קטנה ויש שמתרחקים מההמונים. הראשונים רוצים לדעת על כל אירוע המתקיים בתקופת שהותם באזור. לאחרונים זה לא חשוב לכאורה, ולמרות זאת אני מציעה לבדוק האם מתקיימים אירועים מיוחדים במהלך הטיול המתוכנן שלכם ותמיד לבדוק את לוח החגים והחופשות. יתכן שיש בעיר שבה אתם עתידים לבקר כנס גדול, אירוע ספורטיבי או שבוע אופנה.
לפעמים מחירי הלינה עולים מאוד בעיתוי מסוים שאנו כלל לא מכירים וגם ההיצע יורד. בנוסף, חלק מהאירועים שהזכרתי משפיעים גם על פתיחה של אתרי תיירות ועל סדרי תחבורה ציבורית.
.
למי זה רלוונטי?
 למי שטרם קנה כרטיסי טיסה ומידע שכזה עשוי לשנות את בחירתו או את מועד הנסיעה. זה רלוונטי גם למי שמתכנן ללון בשני מקומות לפחות ויכול להפוך את סדר המסלול בהתאם או לערוך שינוי מסלול קל. 
.
לדוגמה, בבדיקה של מחירי הלינה ביעדי הטיול ההולך וקרב שלי לצפון אנגליה, בלטו לעיני המחירים החריגים באחת מתחנות המסלול. בניסיון להפוך את סדר האתרים התברר שבמקום ההוא המחיר ירד ואילו במקום החליפי הוא עלה. בשלב הזה הבנתי שיתכן שיש אירוע בשבוע של סוף מאי ותחילת יוני. ואכן, לוח החגים והחופשות גילה שבתחילת יוני מתקיים "בנק הולידיי". 
מדובר ביום חופש קבוע בלוח השנה שבו מוסדות כמו בנקים ושירותים ציבוריים שונים נסגרים כדי לאפשר לאנשים לצאת לחופשה. בדיקה מעמיקה יותר גילתה לי שלרוב מתקיים בנק הולידיי בסוף מאי אך השנה הוא נדחה לתחילת יוני ואף הוכפל כדי לציין בו גם את שנת השבעים לשלטונה של המלכה אליזבת. 
.
אז מה תורם לי המידע המוקדם על כך? אני יכולה לתכנן שהות במקום לא תיירותי בימים האלה או לקצר שהות ביעד היקר. אני יכולה גם להחליט שזה המצב ולקבל אותו עם כל ההאסטל באסטל ופשוט להיאזר ברוח טובה.
אולי אפילו אחפש בהמשך אירועים מיוחדים המתקיימים במהלך ה"באנק הולידי".
דצמבר 2021
 
ילדות בשוק הפרחים בלונדון
מצעד הגאווה בברייטון
טיילת החוף בברייטון בחודש אוגוסט