הזמנת טיסות בתקופה של אי-ודאות

מדהים איך העולם השתנה ויש דברים שפעם עשינו ורובנו לא נעשה אותם עתה אפילו בתקופות היציבות יחסית שבין גלי הקורונה.
אנחנו עדיין חוששים שמא נידבק בקורונה רגע לפני הטיסה או שנתגלה כמאומתים לקראת החזרה לארץ. אנחנו כבר קצת פחות חוששים מבעבר שיסגרו לנו את הגבול בפתאומיות, אבל זה קרה החורף וזה בא במפתיע. חברות התעופה עדיין מתקשות לתכנן וטיסות רבות מתבטלות. גם אני חוויתי את זה בעונת הטיולים של קיץ סתיו 2021.
אם כן, על מה חשוב להקפיד?
  1. חשוב לוודא שהכרטיס שאתם קונים ניתן לשינוי או לביטול. בגלל המצב החברות מאפשרות תנאים מפליגים אבל חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולוודא זאת. יש חברות שמציעות רק שינוי כרטיס, ואפשרות הביטול היא בתוספת עלות גבוהה מאוד. אם מחיר הבסיס הוא ברצפה לפעמים שווה לקחת את הסיכון ועדיין עדיף לעשות זאת בידיעה בהחלטה מושכלת ובידיעה מראש שאתם מעדיפים את הסיכון הזה.
  2. חשוב לקנות את כרטיסי ההלוך והחזור באותה חברה ולהימנע מקונקשנים עצמאיים המשלבים חברות שונות. אם יתבטל קטע מסוים במסלול תוכלו לבטל או לשנות את העסקה כולה, בתנאי שהמסלול כולו נרכש באותה חברה.
  3. אני מעדיפה לקנות כרטיס ישירות מאתרי חברות התעופה ולא דרך סוכנויות אינטרנטיות. לעתים המחירים בסוכנויות האלה מפתים. זה נובע מכך שהעלות הבסיסית של הכרטיס מינימלית והרווח הוא מהתוספות וההרחבות. ברגע שתרצו להוסיף משהו יתכן שתתבקשו להוסיף סכום שיקפיץ את מחיר הכרטיס. בכל שינוי שתיאלצו לערוך תהיו תלויים בסוכנות. האופציה של ההחזר שחברות התעופה מאפשרות כיום לא בהכרח מתקיימת כשהכרטיס נרכש דרך סוכנות. החלטתם בכל זאת להעדיף סוכנות? בררו את התנאים.
אפשר לטוס ולטייל אבל חשוב להיות זהירים.
קרקסון, עיר עתיקה מבוצרת בדרום צרפת
סירוס, אי יווני שמתאים לבלות בו גם בחורף