הפתעות שגיליתי

עמק אאוסטה, איטליה

עמק אאוסטה משתרע לאורך הנהר בעל השם המשונה דורה בלטאה, בין פסגות גבוהות, בצפון מערב איטליה. מהעמק הארוך הזה מתפצלים עמקי משנה, שכל אחד מהם צופן הפתעות. האזור בתולי יחסית לאזורים אלפיניים רבים. אין בו פעילויות משעשעות בכל פינה אבל יש בו טבע פראי, מים זורמים, בתים עם גגות צפחה ועיר יפה אחת במרכז העמק, אאוסטה שמה כשם העמק.

עמק אאוסטה שוכן במשולש גבולות. מעבר למעברי ההרים נמצאות השכנות – צרפת ושוויץ. השפה הצרפתית מתגלגלת כאן על הלשון במרחב של כל שלוש המדינות.

.

ומה בעניין התחבורה?

לאיטליה יש מוניטין של עיצומים ושביתות, אבל באופן מפתיע ניתן ליהנות בצפון מתחבורה ציבורית לא רעה בכלל. שמחתי לגלות שבעמק אאוסטה האוטובוסים מגיעים גם לעמקים המשניים שבהם נמצאים הכפרים היפים וההרים הגבוהים. 

מבסיס בעיר אאוסטה ניתן לצאת לטיולים בטבע, לעלות ברכבלים, לבקר בטירות, לבלות במרחצאות חמים מול נוף הרי האלפים ולטייל בכפרים שבתיהם מקורים בגגות צפחה. קשה למנות את שפע היעדים, ולכן אציג רק דוגמאות של שלושה כפרים יפים שניתן להגיע אליהם גם בתחבורה ציבורית:

הכפר העתיק בארד (Bard) הוכר כאחד הכפרים היפים באיטליה. מעליו מתנשא מבצר ובו מעלית מיוחדת המעלה את המבקרים בין מפלסיו. במבצר מתקיימות תערוכות מעת לעת. זכיתי פעם לראות שם תערוכת אמנות משובחת.

גם הכפר Etroubles נמנה עם הכפרים היפים של איטליה. הוא יושב בדרך למעבר ההרים סט ברנדר הגדול המהווה גבול בין איטליה לשוויץ. רחובותיו של הכפר מלאים ביצירות אמנות, פרי מיזם המשותף לאיטליה ושוויץ.

הכפר Chamois היה מנותק מהעולם עד למאה העשרים. גם היום אין מכוניות בכפר והתחבורה אליו היא ברכבל. אחרי טיול בכפר אפשר להמשיך לעלות בגובה באמצעות רכבל כיסאות ולטייל בשבילים בהר.