טיולים בתחבורה ציבורית

הרכבת מברשוב לבוקרשט

החופש לבהות בחלון הרחב מתוך שחרור מוחלט ממחויבויות וממטלות הוא מתנה. כל מה שנותר הוא להתמסר לנוף. עולם ומלואו חולף מול העיניים.

אם מסיבה כלשהי אין לכם אפשרות לשכור רכב או שאינכם אוהבים לנהוג בחו"ל – התחבורה הציבורית היא חלופה חווייתית ונהדרת ויש לה אפילו כמה יתרונות: היא משחררת מקשיי החנייה, היא מקרבת קצת יותר אל האנשים והסביבה (מצמצמת את גבולות הבועה התיירותית). היא מאפשרת לטייל ברגל במסלול קווי בלי לחזור חזרה. יורדים מהאוטובוס בבוקר בנקודה A ופוגשים אותו שוב בנקודה B. זו גם תחבורה ירוקה יחסית, מה שמוסיף לה עוד כמה נקודות. 

לתרמילאים התחבורה הציבורית היא עניין טריוויאלי אבל בחבלי הארץ היפים של אירופה זה פחות פופולרי ופעמים רבות גם יקר. המטרה שלי בפינה הזאת בבלוג היא להראות שזה אפשרי, נגיש לכולם ואפילו לא כל כך יקר, אם יודעים כיצד לעשות זאת. 

מוזמנים לקרוא עוד על דרכי העבודה אתי וגם להתייעץ

בעקבות משבר הקורונה, המלחמה האוקראינה ומשבר האנרגיה

מדינות רבות מעודדות כיום נסיעות בתחבורה ציבורית במטרה להפחית את מספר כלי הרכב בכביש. למטיילים בהרכבים אינטימיים שווה לקחת בחשבון את התחבורה המקומית. כשאני מתייחסת לתחבורה ציבורית כוונתי היא לתחבורה האזורית (אוטובוסים וקווי רכבת אזוריים) ופחות למסעות רכבת ארוכים כפי שהיה מקובל בעבר.